Így tudsz jobbat aludni

love-animal-dog-pet.jpg

Talán veled is előfordul néha, hogy napközben rád telepszik a kimerültség és alig várod, hogy végre leheveredj egy kényelmesnek tűnő objektumra, hogy kipihend a létező és a nem létező fáradalmaidat egyaránt. A probléma oka gyakran az éjjeli órákban bújik meg, ugyanis ha nem figyelünk oda arra, hogy mivel illetve hogyan töltjük az estéinket, mit iszunk, eszünk vagy csinálunk a nap zárásaként, akkor biztosak lehetünk benne, hogy alvásunk nem lesz elég pihentető a számunkra.

Íme 21 tipp, hogy ez ne így legyen:

vegyél egy forró fürdőt lefekvés előtt – este már ne igyál alkoholt – a szobahőmérsékletet állítsd be 15 és 19 fok köz – délután maximum 20 percet pihenj le – nagyjából mindig ugyanakkor feküdj le és ugyanakkor kelj fel – feküdj le 22:00 és 23:00 óra között (a statisztika szerint azok, akik így tesznek 32%-ban mélyebben alszanak (forrás) – déltől már ne igyál koffeintartalmú italt – a hálószobádban ne legyen TV és lefekvés előtt egy órával már ne nézd – ne internetezz és ne használd a telefonodat se – este kerüld az erős fényt, három órával elalvás előtt vedd lejjebb a lakásban a fényerőt – ha lefekvés után 15 perc múlva sem tudsz elaludni, akkor olvass, amíg álmos nem leszel (a statisztika szerint azok, akik lefekvés előtt olvasnak, 39%-ban mélyebben alszanak (forrás) – edz rendszeresen, de ne estére időzítsd – áramtalaníts mindent a hálószobádban, hogy ne zavarjanak a gépek világító fényei – elalváskor a hálószobádban legyen teljes sötétség és csend – hallgass fehér zajt (A zaj, amitől mélyebben alszunk) – végezz jógagyakorlatokat lefekvés előtt (12 perces jóga az ágyban) – lefekvés előtt igyál kamilla teát, kókuszvizet, mandulatejet vagy mézes tejet (forrás) – kerüld a nehéz ételeket vacsorakor – ne feküdj le teli gyomorral, de ne feküdj le üres gyomorral se – ételek, melyek segítik az alvást: mandula, banán, méz, saláta, tej, jázmin rizs, dió, hal (forrás) – zuhanyozz le és moss fogat lefekvés előtt

Kapcsolódó bejegyzések:

Hozzászólás

Az e-mail cím nem lesz közzétéve. Kötelező mezők *