Nyaralás a Bledi tónál – 1. nap

2017-ben a nyár fénypontja egyértelműen Bled volt. Rendkívül izgatottam vártuk július utolsó hétvégéjét, hogy végre élőben láthassuk a tájat, amit addig csak fényképeken keresztül csodáltunk. Összesen 2 éjszakát töltöttünk Szlovénia eme gyönyörű kis városkájában, de bőven lett volna kedvünk hozzá, hogy maradjunk még pár napot. András már tavaly leszervezte az utat, úgyhogy az időpont fix volt: július 28, 29, 30. Az úticél ötlete is tőle származott, én előtte nem ismertem ezt a helyet. Indulás előtt hallottuk/olvastuk itt-ott, hogy sokan mások is voltak már itt vagy épp ide készülnek. Mint utóbb kiderült Bled meglehetősen felkapott hely nem csak a magyarok körében, hanem világszerte is.

1.nap

Az indulást hajnalra terveztük, a telefonunkat 3 órára állítottuk be. Ehhez képest már kb. egy órával előtte felébredtünk, az izgatottság ugyanis nem hagyott minket aludni. Letenyéig a rendes főúton mentünk, majd utána rátértünk az autópályára. Az út kb. 6 óra volt Bledig, így 9-fél10 körül értünk oda. Bár azt olvastuk, hogy a városban nyáron szinte minden esetben dugóra kell számítani, de szerencsére mi ezt nem tapasztaltuk. Első utunk a szálláshoz vezetett, ami a Léna apartman volt. Csak délután 2-től lehetett becsekkolni, úgyhogy addig bőven volt időnk sétálni, nézelődni.

Bledi vár

Miután az autót az apartmannál hagytuk, egyenesen a tóhoz mentünk, ahol rendkívül gyönyörű látványban volt részünk. Bármelyik oldalán is vagyunk a tónak, tulajdonképpen beláthatjuk az egészet, a körülötte vezető ösvény mindössze 6 km hosszú. Kézenfekvő volt, hogy először a várat nézzük meg, ami a sziget mellett Bled fő látványossága. A várhegy a felszíntől 103 m magasan helyezkedik el. Ide rendes autóút is vezet, de mi gyalog mentünk fel, mert közben egy geoládát is útba ejtettünk. A várba 10 Euró volt a belépőjegy. Többféle kiállítást, illetve panoptikumot lehet megnézni, de itt egyértelműen a felejthetetlen kilátás a legnagyobb látványosság.

Léna apartman

Miután kiselfie-ztük magunkat visszamentünk a szállásra, hogy letegyük a cuccokat és megebédeljünk. Az apartman rendkívül tiszta és maximálisan felszerelt volt. Evőeszközöket, lábasokat, edényeket, poharakat, csészéket is találtunk, sőt még olyan apró, de fontos dolgok is voltak, mint például alufólia vagy só. A berendezést illetően sem panaszkodhattunk, ugyanis sütő és mosogatógép is volt a konyhában, a fürdőszobában pedig zuhanyzó, wc és bidé. Ami a házigazda házaspárt illeti, ők is nagyon kedvesek voltak és bizalomteljesen viselkedtek velünk.

Strand

Miután kicsit szusszantunk, felhúztuk a strandcuccunkat és elmentünk megkeresni a strandot, ami közvetlenül a vár alatt volt. Itt 6 Eurót fizettünk fejenként. Mint utóbb kiderült a tó körül több ingyenes strand is van, ahol ráadásul sekélyebb és melegebb is a víz, de mi ezt akkor még nem tudtuk. A kiírás szerint 24 °C fokos volt a víz hőmérséklete, mi ezt alig éreztük többnek 20 °C foknál. A bemenetel is szenvedős volt, próbáltunk úszni, hogy valamennyire felmelegedjünk. Ez nem nagyon jött össze, úgyhogy elég hamar kijöttünk és inkább napozással töltöttük a délután további részét. Azt terveztük, hogy 1-2 óra alvás után este kimegyünk sétálni egyet, hogy lássuk Bled fényeit. Ám annyira fáradtak voltunk, hogy mire felébredtünk, már éjfél volt. Akkor meg már csak a fürdésre volt energiánk.