Nyaralás a Bledi tónál – 2. nap

A második nap kényelmesen, fél 8 körül keltünk, megreggeliztünk, majd útnak indultunk. Ezúttal két kilátót mentünk felfedezni, a Mala Osojnicát (685 m) és a további 20 percnyi sétával elérhető Velika Osojnicát (756  m). A tó mellett balra indultunk el, majd rákanyarodtunk az egyik felfelé vezető ösvényre. Volt nálunk térkép, de míg így sem voltunk biztosak benne, hogy jó felé megyünk-e. Csak az első jelző táblánál nyugodtunk meg, ahol más turisták is oda tartottak, ahova mi.

2. nap

Kilátók

Mi előre beterveztük ezt a túrát, így vittünk kényelmes ruhát és sportcipőt. Ezekre szükség is volt, ugyanis nem egy könnyű túraútvonalról volt szó. Ahhoz képest, hogy mindketten rendszeresen sportolunk, elég nehezen sikerült felérnünk az első, majd a második csúcsra. Kicsit zavaró volt, hogy mindkettőnél tömeggel találtuk szembe magunkat és hogy csak hosszas várakozás után tudtunk fényképeket készíteni. Mindezért viszont maximálisan kárpótolt minket az elénk táruló látvány. A felhőkbe érő, hatalmas hegyeket, a türkiz színben pompázó tófelszínt és a hangulatos Bledi szigetet is csodálatos volt látni odafentről.

Bledi sziget

Miután leértünk, tovább mentünk a tó körül vezető ösvényen. Ekkor találtunk rá az ingyenes szabad strandokra. Visszaérve a kiindulópontra az volt a terv, hogy elmegyünk a szigetre, ami a Bledi tó közepén van. Ezt gondolával vagy csónakkal lehet megtenni, kb. ugyanannyiba kerül mindkettő. A csónakot 30 Euróért béreltük ki 2 órára, az oda-, illetve visszaevezés 20-25 perc volt, így bő egy órát tudtunk a szigeten lenni.  A gondolával az a baj, hogy addig nem indul el, amíg nem gyűlik össze a 10-15 fő. Ráadásul a szigetről az érkezéstől számítva fél óra múlva indul vissza, tehát eléggé kötött lett volna ez az alternatíva.

Templom és a harang

A szigeten tulajdonképpen az egyetlen látványosság a közepén álló templom, illetve a harang, amelyhez egy híres legenda is fűződik. E szerint aki meghúzza, annak teljesül a kívánsága. Ide nekünk ingyen volt a belépőjegy, ugyanis két magyar turista hölgy időhiányában nem tudta felhasználni a sajátjukat és felajánlották, hogy odaadják. Mi éltünk a lehetőséggel, bár furcsa mód nem kérte tőlünk senki és még biztonsági őrrel sem találkoztunk. A harangot többször is meg kellett húznunk, hogy végre hangot adjon, de aztán háromszor is kongott. A jegy a templomba egyébként 6 Euró lett volna fejenként.

Vindgar szurdok

A csónakázás után visszamentünk a szállásra, hogy szusszanjunk egyet. Ezt követően ismét felkerekedtünk és célba vettük a Vindgar szurdokot, ami Bledtől pár kilométernyi távolságban van. Ide 8 Euró volt a belépőjegy kettőnknek. A szurdok körül fapallókon lehetett végigmenni, ezeknek néhol megkérdőjelezhető volt az állapota és a szembejövő embertömeg sem növelte a biztonságérzetet. Itt is kicsit zavaró volt, hogy nem mindig lehetett normálisan haladni, sőt néha lökdösődés is előfordult. Ettől függetlenül a látvány miatt abszolút megérte ide eljönni.

Esti élet

Este sikerült megvalósítani a sétát, amit előző napra terveztünk. Bár a fények nem voltak olyan lenyűgözőek, mint vártuk. A sziget például alig látszott a sötétségben, csupán egy apró kivilágítás sejlett onnan. Ott létünk alatt épp az Okarina fesztivál zajlott, séta közben spontán módon belecsöppentünk az egyik koncert kellős közepébe. A kirakodós bódéknál is elnézelődtünk, majd kerestünk egy éttermet, ahol megvacsorázhatunk. Hosszas tanácskozás után végül a főút mellett található Ostarija Peglez’n-re esett a választásunk, ahol rendkívül bőséges és finom ételt kaptunk. Miután megtöltöttük a pocakunkat visszamentünk a szállásra kipihenni a fáradalmaikat.