Mitől sikeres egy blog?

Untitled

Mivel már régóta foglalkoztat a blogírás “szakterülete” (van ilyen?), ezért logikus módon az is érdekel, hogy mitől válik egy blog sikeressé. Mi, akik nem (csak) naplószerűen írogatunk vakon bele a nagyvilágba, hanem törekszünk rá, hogy a bejegyzéseinkbe tudatosság is szoruljon, hasonló cipőben járunk. Persze felmerült bennem a kérdés, hogy kinek mit jelent az, hogy siker? Bár lehetnek egyéni elképzeléseink, de azt gondolom, hogy egy bloggal kapcsolatban ugyanaz a fő cél: egyedi tartalmat készíteni egy esztétikus honlapon, ami van annyira érdekes, hogy idővel népszerű lesz az emberek, azaz a célközönségünk számára.

A tartalom optimális esetben adott, hiszen feltételezhetően, ha valaki blogírásra adja a fejét, akkor tisztában van vele, hogy az miről fog szólni és érzi a késztetést a rendszeres tartalomgyártásra. Mert hát egy blog nem sokat ér, ha nincs olvasnivalója rajta. Előbb-utóbb, de inkább előbb rá fogunk jönni arra is, hogy bele kell kóstolnunk a webdizájn nagyszerű tudományába is vagy ki kell nyitnunk a pénztárcánkat és sajnos elég szélesre. Hacsak nincs egy informatikus barátunk, ismerősünk vagy rokonunk, akinek van jó néhány unalmas perce arra, hogy lelkesen megtervezze az oldalunk kinézetét.

Manapság nem létezhet blog anélkül, hogy ne jelenne meg a közösségi oldalakon pl. a Facebook-on. (Vagyis létezhet, de minek?) Szóval ha jól akarjuk csinálni, akkor valamilyen szinten kénytelenek vagyunk elsajátítani a marketing alapjait is. Hiszen látogatók és követők nélkül, mond mit érünk? Visszatérve a legelső mondatomra, azt kell megállapítanom, ha a blogolásnak nincs “szakterülete”, akkor nagyon itt az ideje, hogy legyen. A témával kapcsolatban persze sok cikket lehet találni a neten, amik azzal kecsegtetnek, hogy most aztán megtudod, hogy mi a tuti és holnaptól olyan blogod lesz, hogy csak na. De persze tudjuk, hogy ez nem így működik.

Már jó ideje alaposan figyelem az oldalakat és keresem a választ, hogy az egyik miért jó, a másik miért nem. De az az igazság, hogy sosincs egyértelmű magyarázat rá, csak egy érzés, hogy a jók, azért jók, mert jó ott lenni és úgy érzem szeretnék a részese lenni, akár minden nap. Sokszor nem az számít, hogy tökéletes-e a weboldal, hogy hogy néz ki a logó vagy a menü rész, hogy biztos jó-e a helyesírás vagy elég hosszúak-e a bejegyzések. Blogíróként tudom, hogy ezekbe a részletekbe könnyen el lehet veszni. Azt tapasztalom, hogy nyilván ezek is számítanak, de mégsem ez a minden.

Még nem jöttem rá a titok nyitjára, de lehet azért, mert nincs is. (Mint a Kung Fu Pandában.) Lehetsz te diplomás rendszergazda, socal media szakember, életvezetési tanácsadó, fényképész, író, akár az összes egyben, ám a blogod lehet, hogy mégsem lesz sikeres, mert egyszerűen nincs meg benne az a plusz vagy ahogy mondani szokták az x-faktor. Az meg vagy van vagy nincs, szóval kár görcsölni ezen. Mindenesetre van néhány olyan oldal, mint például az Erzsébet for President, ami reményt ad arra, hogy ha kellő lelkesedéssel írunk egy szerethető témáról, akkor még az is előfordulhat, hogy sikeres blogger lesz belőlünk.

Kapcsolódó bejegyzések:

Hozzászólás

Az e-mail cím nem lesz közzétéve. Kötelező mezők *